Liberté Egalité Fraternité

Våran Paris trip började på Central stationen i Malmö med en kaffe och ost fralla, därefter gick färden till Kastrup och mot Paris. Flygresan gick väldigt smärtfritt och vi kom fram till Charles de Gualle i ett stycke. Resan med metron var dock en annan historia då vi höll på att avlida av en värme chock och av uteliggarnas odör!!

Framme på Rue de Bac, hittade vi med zandras lokalsinne till My's hus, då min lokaliseringstjänst hade tillfälligt avbrott. Där chilla vi i några timmar och käkade lite lunch. Jag och Z drog på turist tur bort mot Eiffeltornet, där möttes vi av circus 100 polisbilar. Ska sägas att jag aldrig någonsin har sett så många poliser mitt på ljusa dagen. Eiffeltornet var inte lika stort som jag hade trott men väldigt vackert och ståtligt. Påvägen tillbaka gick vi längst Seine och strosade och tittade på alla vackra hus som de har i denna stad. Trots att de var/är lite halv taskigt väder så hade vi det mycket trevligt på vår lilla tur. Tillbaka i huset efter en regnskur aka niagara fallen så tog My ut oss till en Kina krog mitt i stan vilket var billigt och mättande precis som jag vill ha det:)






And it´s more to come

LIVE LOVE LAUGH

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, vad avundsjuk jag blir nu! Jag vill tillbaka till paris :(

2009-05-15 @ 14:24:30
URL: http://jessicac.blogg.se/
Postat av: Yasemin

Jepp, det var hur kul som helst. Dit ska vi åka igen:D

2009-05-24 @ 10:45:43
URL: http://bigapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0