Ge blod!

Så hela min "att göra lista" är fixat förutom träningen. Vilket jag inte fick lov att göra av någon konstig anledning. What so ever så har jag gett blod idag. Första gången och jo, hon missade först så jag fick sitta där med nålstick i hela armen men tillslut efter att hon grävt runt inne i mitt armveck så träffade hon. Jag som är rätt rädd för sprutor gillade inte detta, men det är ju för en bra sak. Att jag bestämmt mig för att bli blodgivare kommer helt naturligt för mig, ända sedan jag var liten har jag sett dessa koppar, tallrikar osv med texten : Många droppar små! Så att jag skulle lämna blod var inga konstigheter och jag personligen kan inte se varför man inte skulle göra de!? Jovisst man kanske är rädd för nålar eller tycker att blod överlag är rätt cripy, men som jag ser det så är det för en bra sak. Jag har nämt för rätt många av mina vänner och bekanta att jag har anmält mig som blodgivare och reaktionerna har var ganska splitrade från: Bra där! Till varför då?! När jag då svarar att det är för en bra bra sak så kollar folk lustigt på mig och undrar en gång till varför jag bryr mig.. Alla behöver verkligen inte ge blod men de hade vart grymt bra om alla kunde göra det. Och sen så får man välja lite olika saker som tack antingen en tröja, presentcheck eller att skänka pengarna till cancerfonden. Så varför inte skänka pengarna till cancerfonden då har du gjort två bra saker på en och samma dag och det tar max 1 timme.

Nu ska jag jobba på mitt CV till NY, sen kommer jojo och då ska vi ge oss ut på en tur..

LOVE


Kommentarer
Postat av: Andrea

Jaaa jag kommer ihåg den skivan! Den var ju guld när man ville komma över dessa karlar =)Vilka låtar var på den förresten? puss!

2008-09-23 @ 19:32:56
URL: http://swanmountain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0