Svenska systemet

När jag var och hälsade på My i NYC satt jag, Alan och My och disskuterade, fördelarna/nackdelarna med det svenska VS amerikanska systemen. Jag sa då att det är skönt att man alltid vet vad man får i Sverige att alla kan få hjälp utan att betala hutlösa avgifter för läkarvård osv. Alan sa då att han hellre betalade lite mer för bättre vård. Jag förstod vad han menade men tyckte ändå att vi har det bra i Sverige. Detta var tills idag, jag har suttit i telefonkö i säkert 4-5 timmar sammanlagt. De har skickat mig från ena till andra mottagningar, för att sen skicka mig vidare för de tyvärr inte kan hjälpa mig. Tillslut fick jag ta i rätt vårdcentral, som då medelade att de inte hade några tider i alla fall inte de närmaste 2 veckorna. Okej, men det är lugnt 2 veckor kan jag klara. Men då kommer nästa grej, jag kan inte anmäla mig nu utan måste vänta tills imorgon klockan 8, för att då kanske få en tid om 2 veckor, vilket dem inte kan garantera!

Helt värdelöst system, blir skogstokig. Hade jag inte varit en såpass stabil person som jag trotts allt är så vem vet vad som hade hänt. Sverige borde skämmas och komma på nått bättre system. Annars röstar jag hellre på att allt blir privatiserat för detta suger!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0