Hemlös?!

Jo, det är väl så att alla onda ting händer i antingen 3, eller 5 form har jag hört.. hmm, jo men jag börjar nog tro att det är så. Så idag så fick jag ett medelande av Erik där han skrev om att han ville ha ett så kallat "bostadsmöte" fine, tänkte jag. På nått sätt så väntade jag mig nästan vad som skulle komma. Saken var den att han och hans flickvän har funderat på att flytta ihop, och hennes kontrakt på lägenheten går ut den 1 december så då kom de fram till att det vore prefekt att hon flyttade hit isället. Och eftersom jag har 2 månaders uppsägningstid så var de tvugna och vänta lite med att berätta det så att tjejen inte skulle behöva stå där med 2 hyror.. Eller som Erik sa det hon blir ju hemlös den 1 december, som sagt det är ju lite jobbigt när hennes föräldrar bor 3 minuter bort.. Jag är faktidst inte så arg på att de vill bo tillsammans osv, efter 3 år så kan jag också förstå det. Och vi har ju ett kontrakt så det är egentligen inga konstigheter.

Det som stör mig är det att de har pratat om det länge och de bestämde sig för över 1 vecka sedan! Det är vad som gör mig arg, eller rättare sagt besviken.. Som alla vet så är Malmö inte känt för alla sina lägenheter, det är riktigt svårt att hitta en lägenhet, så man behöver all tid man kan få för att hitta nått. Att det har gått och pratat om det utan att nämna något för mig det gör mig så ledsen trodde vi var bättre vänner än så.

John förklarade då för mig att "det inte var ett lätt beslut, och att de inte är så att han inte vill bo med mig". Så för att göra det lättare för mig så väntar ni in i det sista med att säga det?! Thanks, det värmde!
Jo men det är inte mycket att göra åt saken, gäller bara att hitta en lägenhet..

LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0