Jordskalv?!?!?

Klockan kan ha varit lite efter 6:15 imorse då plötsligt hela huset bara började skaka. Dörrarna flög upp och jag ramlade till mellan handfatet och dörren. Vågade knappt öppna dörren efteråt. Min första tanke var att det måste vara en bomb utanför som har sprängts. Så jag springer till Jojo´s rum lite halvt hysteriskt och tvingar henne upp ur sängen för jag tror fortfarande att det måste ha varit något som har sprängts. För sannorlikheten för att det skulle vara något annat är ju väldigt liten det är ju trotts allt Malmö jag bor i bilbomber hör till vanligheterna här.

Så fortfarande i chock ringer jag till Stella och frågar om hon också har känt av skakningarna. Vilket hon inte hade, så hon lugnar ner mig och säger att det måste vara citytunneln som de spränger i. Jo det lät ju som en trolig förklaring. Så vi möts på tåget och bredvid oss hör vi hur en man berättar att det vart ett jordskalv som mätte upp till nästan 5 på Richersskalan. Helt wickit, vi bor ju ändå i Sverige, sen när har vi jordskalv här?!

Detta är ju lika osannorlikt för alla som jag har träffats idag och alla har haft lite smått konstiga förklaringar på vad det var. Karl trodde att det var hans grannar som hade sex. Charlotte trodde att det var hennes granne som var extremt högljud denna morgonen. Och tja Stella trodde nog mest att jag yrade i sömnen. Men ett jordskalv var det och inte så mycket mer med de..

LIVE LOVE LAUGH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0