super bug

Super bug vilket även i Sverige gar under namnet mordarbakterien, bara namnet säger allt!
Det har varit jätte mycket om detta pa tv:en och sa om denna bakterie, men jag kollar inte pa sa mycket annat an Grey's anatomy och sex and the city här, for om nyheterna i Sverige är deprimerande sa är dem 10 ganger värre här, alltid nagon som har blivit skjuten, valdtagen eller ranad, infor varje ny nyhetssändning! Därfor var jag inte medveten om vidden av denna sjukdom, hade väl hort natt om det men inte brytt mig särskilt mycket.

Detta var tills jag kom hem fran banken idag och nej jag har inte fatt mitt bankkort än! Precis när jag kommer in ropar en halvt hysterisk Tara: Yasemin, you must wash your hands! Detta är nagot jag gor 500 ganger om dagen sa, jag fattade inte riktigt vad grejen var. Men nu är det visst sa att skolan där den älsta pojken gar hade sänt ut lappar om att pa High schools runt om sa har man upptäckt denna bakterie, vilket även har lett till att doden for nagra ungdomar! OCh eftersom vi har en 6 veckor fortidigt fodd bebis här sa vart det visst ännu viktigare att halla koll och jag fick noga instruktioner om att jag inte fick rora nagot pa gymmet utan att ta sprit pa det innan. Jag tog inte detta sa allvarligt men sen ringde My och jag gick in och kikade pa nätet och denna bakterie är nasty! Har även lagt in en bild pa hur de ser ut. Sa jag ska helt klart tvätta och använda sprit pa allt!



Kommentarer
Postat av: sofie

jävlar vad läskig den där bakterien låter, galet rädd man blev för att gå till gymmet nu då, haha.

2007-11-18 @ 08:43:13
URL: http://somethingblue.blogg.se
Postat av: my.

hey babe! nu har jag lagt upp en massa festliga bilder fran i fredags, vi far lagga over ovriga bilder pa ett usb. Vi hors. Have fun! Ciao!

2007-11-19 @ 06:22:03
URL: http://kardemumma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0