My lucky day... NOT!

Det kan nog vara så att denna dag har vart den konstigaste ever, jag skulle nog till och med påstå att till 99.9 % så ar denna söndag min oturs dag! Så en gång for alla så bestammer jag att den 11 november ar min oturs dag. Okej, jag kanske inte ska klaga men jag kan nog lova att min dag ar svår att slå.. Tank dig att vakna upp en söndag nykter och utan skoskav(okej, vissa kan se detta som ett bevis på karaktar, och njuta av att se sig i spegeln, utan röda ögon och sminket utsmetat,  jag ser detta som ett nederlag, ingen krogrunda och säkerligen ingen dirty dancing heller) For att komma till sak så har jag jobbat hela denna helg, vilket betyder att jag går upp 6:30 och går och till sangs 20:00, något som på mina lediga helger brukar vara omvänt. Fredagen spänderade jag på sjukan efter att jag en gång for alla skulle kolla upp vad som har vart galet i kistan. Så efter att de hade tagit ett par liter blod från mig fick jag och min lilla drugbag åka hem, med info om att läkaren skulle ringa på söndag med testresultaten.

Lördagen var inte mycket och hurra for, dock pratade jag med My, vilket alltid är ett nöje vilket även fick mig att bestämma mig for att tisdagen ska vara den dag jag ska ta upp allt som jag vill ha ändrat på här med Tara. Så nu när de vart bestämmt så kändes de hela mycket bättre, dock får man väl se hur de känns på tisdag!

Tillbaka till varför detta är min otursdag, sa Mr & Mrs Furniss åker och ska hälsa på baby Cameron på sjukan och även handla dvs saker infor hans hemkomst. Så detta betydde att jag skulle vara ensam med 4 vilddjur i 7 timmar till, jo man tackar! Telefonen här gör som den brukar ringer i ett, och hälften av gångerna så ar det en halv nerrvig mormor som undrar vart Mr & Mrs har tagit vägen. Sen så kommer det ödestigande samtalet fran min läkare, där hon borjar med att berätta att alla blodvärden är jätte bra (jag drar en lättnans suck) men dock inte mina levervärden, kan det vara så att du dricker lite mycket alkohol frågar doc, ärligt svarar jag nej vilket de senaste 3 månaderna är helt sant, dock far mina tankar genast iväg till den där femtielfte shoten på Rhodos, den där resan kanske inte var så hälsosam ända?!

Så jag tänker att kanske är det dax att börja ett mer hälsosamt liv, vilket jag i många aspekt redan har gjort! Så jag tänkte vad är mer spa aktigt än ett bad. Jag börjar tappa upp vatten sådär ända precis till kanten (ett tag sen jag badade sist) och vad händer inte då om inte halva badvattnet hamnar utanfor badkaret och bildar en liten egen swiming pool i mitt badrum. Efter detta bestämde jag mig for att åka och shoppa lite, just for fun! så jag kör till Khols , knallar runt och hittar massor av godbitar. Speciellt ett par stövlar fran Vera Vang, helt underbara kunde inte motsta frestelsen, jag var bara tvungen att prova dem. Så jag hittar ett par i min storlek, och de sitter som gjutet. Dock inser jag att jag inte kan köpa de än maste ialla fall vänta tills imorgon inga inpulsköp har inte=) när jag ska ta av mig den så ser jag att dragkedjan har gått sönder. Jag står och rycker och drar en stund till slut inser jag att jag maste be om hjälp. Det hela slutar med att en av de anställda får hjälpa mig av med stövlarna! Pinsamt, javisst! Jag skyndar mig ut ur butiken och hoppas ingen ska se mig, skyndar in i bilen och kör bort till mataffären for att handla lite nyttigheter. När stiger ut ur bilen så, står värsta hetingen där och jag fixar till håret så där lite i smyg, så nar jag får ögonkontakt med honom så ska jag stiga ut lite snyggt, så med det i tanke har jag helt glömt bort att ta av mig säkerhetsbältet, så jag stiger med ett ben ut men kommer inte ur eftersom jag fortfarande fastspand. Bilden av detta säger mer än tusen ord! Lite skamsen knallar jag in i affären och handlar mina äpplen, när jag har betalt tar jag kvittot och ska precis ta mina äpplen i handen och gå da alla och då menar jag verkligen alla mynt som jag har i min plånka faller ut! över hela kassan ligger de mynt, folk börjar snällt hjälpa mig plocka upp dem. än en gång funderar jag på varfor i hela varlden jag gick upp imorse, och varfor vet jag inte men, jag ska ialla fall lägga mig så att jag kan fa ett stopp på denna dag!

Hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran!

Haha förlåt mig men jag kan inte annat än skratta, ser varanda grej av det i huvudet och jag skrattar så hela skrivbordet skakar! Jisses sicken klant syrra man har va! :D Tur för dig att jag tycker om dig exakt lika mycket i alla fall!

2007-11-14 @ 13:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0