Lovely!

Bara ordet helg far mitt hjärta att bulta lite extra mycket, detta är dock enbart da jag har mina lediga helger. Denna helg liksom alla andra lediga akte jag in till the big appel! Redan pa fredag efter att ha jobbat 11 timmar satte jag mig pa bussen som skulle ta mig in jätte snabbt! Denna buss kordes av en sjungande, dansande kottbulle, ingen vanlig kottbulle utan en kottbulle som älskade kycklingvingar nagot som han mer än gärna berättade for oss ovriga livrädda passagerare. Mig gillade han dock inte, detta berodde enbart pa att jag pratade enligt honom for hogt i min telefon! Efter 3 timmar sa kom jag äntligen fram till mitt älskade Manhattan, där My hade väntat pa mig i 2 1/2 timme. Vi tog oss snabbt in till hostelet, och borjade direkt fixa party maken och fira varan lediga dag, jag sprang dock och letade efter Sandra som även skulle joina oss denna kväll! Efter ett par turer hittar jag henne i lobbyn, hon tog även en av sängarna som fanns i rummet, sa där sparade hon de 30$..

När vi drukit lite vin drog vi oss vidare till Guest house där det var en privat fest och en oppen bar, detta var nagot som var otroligt uppskattat av oss. Vi som inte är 21 skulle da inte fa natt drickband, sa detta innebar att jag var den som gick forst och inte fick nagot och de andra damerna visade friskt upp sina leg och fick var sitt.. Till storyn hor även till att jag är älst och hade jävlats med My for att hon är 88:a..  Här stannade vi tills vi var färdig drukna eller nja i alla fall när baren stängde=)) Da tog vi oss in pa klubben som lag bredvid Home.. Där vi festade glatt i X-antal timmar.. När vi senare drog fran klubben, sa fick My tag i en happy birthday ballong, sa denna dag blev helt plotsligt hennes 21 ars dag (detta är även den lagliga alderna for att dricka).. Vi hittade längst gatan nagra trevliga pojkar fran NYPD, där flickorna posade med hatten och pa bilen.. Kolla även in polisens leende som han har.. han var bra nojd i detta läget. En av dessa poliser hade en jesus bild i sin hatt detta pagrund utav att han hade blivit skjuten 3 ganger och efter det blivit troende.. Efter mycket tänkande fran min sida, for detta med att bli skjuten är ju natt speciellt.. Tillslit sa kläcker jag fragan: Gor det ont att bli skjuten? Jag vet ärligt talat inte vad de svarade men, jag är nog lika glad for de.. For med en sadan kommentar kan man inte fa sa manga lyckade svar:P

Anledningen till att vi gick fram och pratade med dessa poliser var for att vi var hungriga, och när detta gjorde sig paminnt igen sa drog vi oss vidare. Där Sandra far tag i natt hallall kott eller natt likande, sa träffar jag och My pa nan kille som ville bjuda oss pa drinkar osv.. Pavägen mot en dinner, sa gar vi med andra svenskar, även nagra som amerikanska soldater som precis kommit hem fran Irak. Ena killen gar med My och andra med mig! Han fragar da mig om jag vill "have some fun later" jag kollade pa honom och sa " No thanks" Efter detta lämnade han mig och sprang iväg for att leta upp natt nytt offer. hehe detta var jag väldigt uppset about, enligt mig var det otroligt oartigt att bara ga iväg for jag inte ville ligga med honom.. Men när jag sag Donkan gick genast mitt agg over till en längtan efter en big mac.. När vi satt där sa vart även Jay där med oss, vet inte riktigt varfor men han erbjod sig att vi fick lana hans lägenhet pa Upper east side(riktigt nice omrade) om vi inte ville sova pa hostelet.. Men hostelet blev det, och efter att ha sprungit mellan 5 och 7 ave (tackvare Sandras lokalsinne) sa kom vi hem.. sov 3 timmar sen vaknade jag väckte alla andra och sa drog vi och käkade frukost pa mig kryp in..
sen sa gled vi runt pa nyc gator och njot av vintern!

Kommentarer
Postat av: my.

we love our week-ends!! ser framemot favorit i repris;) glomm inte att ringa lori och ring mig direkt efter att du har pratat med henne. Talk to you soon! ciao!

2007-11-22 @ 18:04:39
Postat av: Carina

Du håller igång ser jag.Skönt med ledighet ibland.Kram

2007-11-22 @ 22:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0