Vinterdäck pa onskelistan!

Visserligen finns det manga framgangsrika amerikaner och de har pa manga sätt satt avtryck i historien. Men varfor använder inte dessa "västland" vinterdäck?! Istället for att inforskaffa vinterdäck stänger varje skola när det ar 10 cm sno. Idag vart det visst lite lätt halt ute pa vägarna da fick jag stränga order om att det inte gick och kora bilen nagonstans osv. Sa det händer inte overdrivet mycket idag, tur att jag inte har pressat schema och ingen tid! Idag är en av dessa dagar da jag saknar Sverige eller Sverige i säg saknar jag kanske inte men jag saknar Lucia. Här har folk aldrig hort talas om Lucia och tycker mest det verkar korkat att en ga ett langt tag med ljus i haret och sjunga julsanger. Men jag anser att det ar guld. Samtidigt längtar jag massor efter min familj och extra mycket efter min mormor, det ska bli nästa veckas mission att ringa till henne. Att vara hos mormor och dricka glogg och äta lussekatter o pepparkakor är nog sa juligt det kan bli. Sa tills nästa ar da det bli svensk juletid sa ska jag gotta mig med den extrema amerikanska julen for den är verkligen natt extra=)) image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0