It's fake but it looks real!

Kunde inte hjälpa att knäcka mig när jag horde denna kommentaren, for den är ur min synvikel otroligt amerikansk. Visserligen handlar det om julgranar, Michael har en fake och här i huset har vi en äkta. Men bara allt här i amerikat är sa annorlunda, i sondags var det den klassiska sondagsmiddagen vilket innehaller Carmelas och Alans släkt och My. Detta är verkligen nagot som jag har saknat, har inte haft sittmiddagar pa ar och dar. Och sa var det pasta. Pasta är ju for mig bland det bästa man kan äta, och eftersom Carmelas familj ursprungligen är fran Italien sa blir det visst mycket av den sorten, till maten sa far man otroliga mängder av vin ocksa och efterrätt! Jag har precis fatt reda pa att pa julafton sa brukar det ga at runt 25 flaskor vin, vilket inte riktigt känns som hemma pa julafton, visserligen juldagen men julafton känns lite mer chill. My och hennes familj ska även komma over och fira jul här vilket ska bli jätte trevligt! Sa denna veckan är lite stressig eller nja nu ljog jag, jag jobbar circus 2 timmar pa morgonen och sen 4 timmar pa kvällen sen är jag mer eller mindre ledig varje helg. Sa det jobb är sjukt glidigt=))

Igar bestod min arbetsdag av att bädda barnens sängar och vika lite kläder sen käkade jag och Carmela lunch drog ut till ett mall och kollade in hennes affär, vidare till supermarket. Där de pa sina vagnar har en hallare for kaffet pa vagnen, mycket intressant med Starbucks liggandes precis vid ingangen. Sen sa korde jag denna jätte till bil hem och chilla hämtade barnen och gjorde varm choklad och spelade spel sen var det middag och sen var jag klar for dagen. Shit jag är verkligen i himmelriket nu!

Just nu är klockan 7 jag har varit uppe sen ottan inte for att jag behover det utan mest for att jag skulle ringa hem till min mormor och prata med henne, mor min hade ju for ovanligheten inte sin telefon med sig. Nu i juletider antar jag att man inte annat kan än sakna sin familj med bara 6 dagar kvar till dopparedan sa langtar jag efter mormors kottbullar och jul pa Backen med alla tillhorande personer där. Men nästa ar da jävlar=))
Nu ska jag springa ner och sova 1 timme till innan barnen ska upp och sen ska jag till My och käka lunch!

LOVE

Kommentarer
Postat av: carina

Arbetade och hörde ej telefonen.Kram

2007-12-18 @ 13:27:41
Postat av: linnéa

skönt att höra att allt löst sej för dej ..!! puuss!!

2007-12-18 @ 14:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0